Ondernemersnetwerk

Het Ondernemersnetwerk GroenLinks Amsterdam focust op thema’s die ondernemers raken, zoals winkeldiversiteit, ondersteuningsbeleid voor ondernemers en logistiek en bereikbaarheid. Het doel van het Ondernemersnetwerk is om de partij gevoeliger te maken voor het geluid van ondernemers en om meer ondernemers te betrekken bij de partij.

Doelgroep

De deelnemers aan het Ondernemersnetwerk zijn ondernemers met een groen, links of GroenLinks-hart: ondernemers die zien dat GroenLinks meebestuurt en daar hun belang in zien. Hoe meer ondernemers zich aangesproken voelen, hoe beter we tot een visie kunnen komen en standpunten kunnen formuleren.

Aanpak

De afgelopen anderhalf jaar heeft het Ondernemersnetwerk bijeenkomsten georganiseerd over stadslogistiek, winkeldiversiteit en de (on)verzekerdheid van zzp’ers. Daar willen we mee door blijven gaan, maar daarnaast zullen we een meer ondersteunende rol hebben voor de GroenLinkse raadsleden – in ons geval Imane Nadif – en stadsdeelcommissieleden en input leveren vanuit ons ondernemerschap.

Het Ondernemersnetwerk komt elke zes weken bij elkaar en omdat we geen vergadertijgers zijn doen we dat vrij informeel bij een van de leden thuis. We bereiden momenteel een visie voor in aanloop naar de verkiezingsprogramma’s voor de landelijke (2021) en gemeentelijke gemeenteraadsverkiezingen (2022).

Vergaderdata

De vergaderdata voor de komende maanden zijn:

• Woensdag 29 januari 2020
  • Woensdag 18 maart 2020
  • Woensdag 6 mei 2020
  • Woensdag 17 juni 2020

Je bent van harte welkom om onze vergadering bij te wonen en/of je aan te sluiten bij het Ondernemersnetwerk van GroenLinks Amsterdam. Meld je daarvoor aan via ondernemers@groenlinksamsterdam.nl.

Oproep voor stadsdeelcommissieleden en dagelijks bestuurders!

Ook jullie voorzien we met veel plezier van input voor debatten, werkbezoeken, adviezen enzovoorts en andersom horen we ook graag wat er bij jullie speelt op ondernemersgebied, zodat we daarop in kunnen spelen. Jullie zijn van harte welkom bij onze vergaderingen, maar we komen ook graag op de koffie