Dorrit de Jong

Raadslid

Met de snelle veranderingen en groei van Amsterdam is het belangrijk om te zorgen dat Amsterdam één stad blijft, zonder een scheiding tussen binnen en buiten de ring. Tegelijk vraagt elke wijk een andere aanpak. In mijn eigen buurt in Nieuw-West zijn andere problemen dan in het centrum. We moeten daar oog voor hebben.

Een van de mooie dingen aan Amsterdam is dat alles en iedereen door elkaar woont. We moeten zorgen dat er ook binnen de ring betaalbare woningen blijven, dat buurten gemengd zijn en dat iedereen mee kan doen.

Bijna dertig procent van de Amsterdammers kampt met schulden en velen hebben moeite met rondkomen. Dat heeft grote gevolgen voor het welzijn van deze Amsterdammers en voor de kansen van hun kinderen. Zij moeten dus de juiste hulp krijgen. In een stad als Amsterdam zouden kinderen niet in armoede moeten opgroeien. Ook als je ouders minder veel geld hebben, moet je kunnen sporten en meedoen met activiteiten op school.”

De volledige portefeuilleverdeling van de fractie vind je hier