Vandaag kondigde de PVV aan een debat te willen over de opvangregeling voor ongedocumenteerden in Amsterdam. Met dat voorstel doet Amsterdam wat het PvdA-VVD kabinet nalaat: uitgeprocedeerde asielzoekers in Amsterdam fatsoenlijke opvang geven, hulp bij psychiatrische problemen en hulp bij nieuwe asielaanvragen of terugkeer. GroenLinks wil hierover graag met het PVV-kamerlid in debat. GroenLinks Amsterdam laat plaats en tijd graag aan hem over.

Lijsttrekker Rutger Groot Wassink:

Sietse Fritsma moet vooral naar Amsterdam komen. Kunnen wij met hem in debat en laten zien dat Amsterdam kiest voor gastvrijheid. De PVV laat zich weer eens van haar minst Nederlandse kant zien. Het Nederland dat ik ken laat mensen niet in de kou staan. Ik ga graag met Fritsma in debat over de Nederlandse kernwaarden als gastvrijheid en het helpen van mensen.

GroenLinks-fractievoorzitter Marieke van Doorninck nam het initiatief tot de Amsterdamse regeling

Prima dat de PVV wil laten zien dat ze mensen in de kou willen laten staan, dat ze mensen psychiatrische hulp willen ontzeggen. Ik ben er trots op dat Amsterdam doet wat humaan en nodig nodig is.

Bekijk de uitnodiging aan Sietse Fritsma