Werkgroep Duurzaamheid

Werkgroep Duurzaamheid zoekt nieuwe leden!

We zoeken enthousiaste mensen die verstand hebben van duurzaamheid en die inhoudelijk mee willen werken aan diverse thema’s. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de circulaire economie, de energie transitie, vergroening en klimaat.

De werkgroep draagt inhoudelijk bij aan het verduurzamen van de stad. De werkgroep kan bijvoorbeeld gevraagd en ongevraagd advies over diverse duurzaamheidsthema’s geven. Dit advies geven we aan de GroenLinks-fracties in de gemeente en stadsdelen. Daarnaast kan er mee worden geschreven aan initiatiefvoorstellen en blogs. Maar de we organiseren ook praktische activiteiten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan (digitale) excursies voor leden.

Binnen de werkgroep is er voldoende ruimte om eigen thema’s en activiteiten voor te dragen. We zullen gezamenlijk als werkgroep bepalen waar onze focus op zal liggen.

Naar verwachting zal de werkgroep eens per 6 weken bijeenkomen. De locatie van de overleggen zal per keer verschillen.

Stuur als je geïnteresseerd bent je C.V. met korte motivatie naar duurzaamheid.bestuur@groenlinksamsterdam.nl. Dit kan je doen tot uiterlijk 22 juni.