Onze fractie en wethouders zetten zich de afgelopen jaren in voor een groenere en socialere stad. We zijn trots op wat we in de afgelopen twee jaar bereikt hebben! In de tussentijd is er ook veel veranderd. Er waait een gure, rechtse wind door Nederland. Maar hier in Amsterdam schrijven we ons eigen verhaal, dat we graag aan je laten zien.

Onze bestuurders fractieleden werken dag in dag uit heel hard voor onze stad.

• Kris van der Veen zorgde ervoor dat er meer aandacht komt voor seksueel geweld onder LHBTIQ+-personen.
  • Yasmine Bentoumya regelde kort geleden meer erkenning voor gastarbeiders met specifiek aandacht voor de rol van vrouwen.
  • Nienke van Renssen, aankomend dagelijks bestuurder van stadsdeel Centrum, kreeg het voor elkaar dat het makkelijker wordt om woningen te verduurzamen, ook bij monumenten en beschermd stadsgezicht.
  • Jenneke van Pijpen zette zich in voor de wachtlijsten in de huishoudelijke zorg en kreeg voor elkaar dat mensen op de wachtlijst in de tussentijd al twee keer hulp voor een grote schoonmaak kregen.
  • Milka Yemane regelde een steunpunt voor slachtoffers van het toeslagenschandaal.
  • Elisabeth IJmker zorgde ervoor dat Amsterdam stappen zet om digitaal onafhankelijk te worden van grote techbedrijven.
  • Carlo van Munster drong aan op onderzoek naar de uitstoot van de kunstmestfabriek ICL en de gevolgen daarvan voor onze gezondheid.
  • Fatin Bouali brengt elke dag al haar expertise over kinderen en onderwijs in de praktijk voor kinderopvang en een goede toekomst voor kinderen.
  • Anneke Veenhoff zet zich onvermoeibaar in voor een leefbaar Amsterdam en betere bescherming van ons groen.
  • Zeeger Ernsting was tot eind vorig jaar lid van de fractie en fractievoorzitter. Dankzij zijn tomeloze inzet is 30 kilometer per uur rijden nu de norm in onze stad.

En daar gaan we de komende jaren gewoon mee door. Want in onze stad laten we zien wat er gebeurt als progressieve politiek het voor het zeggen heeft. In ons Amsterdam wint liefde het altijd van haat.

Doe je met ons mee? Word lid of help mee.