Begrijp jij het belang van diversiteit en vind je het leuk om te verdiepen in de manier waarop organisaties hieraan werken? Wil je uitzoeken hoe je als politieke partij voor een diverse achterban en inclusieve omgeving zorgt? Dan is dit misschien wel de stageplek voor jou!

GroenLinks is de afgelopen jaren flink gegroeid en is nu de grootste partij in Amsterdam. Wij vinden het belangrijk dat de partij niet alleen werk maakt van diversiteit in de stad, maar dit intern ook uitdraagt. Wij streven naar een partij waarin er plek is voor iedereen en waar iedereen zich op zijn gemak voelt. We zetten stappen om hier binnen de hele partij aan te werken. Om ons hiermee te helpen ga jij een intern onderzoek houden om te peilen hoe we er nu voor staan en hoe we als partij nog inclusiever kunnen worden.

Wat hebben wij je te bieden?

• Je komt in een hecht en klein team te werken met mensen die allemaal zeer betrokken en bevlogen zijn in hun werk. We hebben een fijne en rolstoeltoegankelijke werkplek op het stadhuis in Amsterdam waar je een paar dagen per week kunt werken.

• Je krijgt een kijkje in de keuken bij diverse afdelingen binnen GroenLinks Amsterdam.

• Je krijgt training en persoonlijke begeleiding.

• Je krijgt een stagevergoeding van €250 per maand (op basis van 32 uur p/w).

• Je krijgt de mogelijkheid om ervaring op te doen in het onderzoeken van de interne cultuur en processen van een politieke organisatie.

Wat verwachten wij van jou?

• Je bent een enthousiaste en proactieve student en staat ingeschreven bij een opleiding bij een HBO- of WO instelling.

• Je bent vanaf februari 16 tot 32 uur per week beschikbaar. De duur van de stage is in goed overleg, maar in ieder geval ten minste 3 maanden en maximaal 6 maanden.

• Je hebt interesse in en een visie op maatschappelijke en actuele vraagstukken en kunt je vinden in de standpunten van GroenLinks Amsterdam.

• Jij begrijpt het belang van diversiteit en inclusiviteit.

Helaas is de deadline verstreken. Je kunt niet meer solliciteren op deze functie. Wel geinterreseerd in Diversiteit en Inclusiviteit binnen GroenLinks Amsterdam, neem dan contact op met Aicha Hamdi via aicha@groenlinksamsterdam.nl