Voordracht Kandidatencommissie

In Sanne ziet de kandidatencommissie een zeer ervaren en strategisch expert op groene thema’s. Sanne wil haar kennis en ervaring, onder andere opgedaan bij Greenpeace, inzetten om op lokaal niveau het verschil te gaan maken en zo dicht bij de mensen impact te hebben. Ze is in de rol van onderhandelaar, onder andere in het Energieakkoord en Klimaatakkoord, ervaren in het zoeken van verbinding met andere partijen, zoals het bedrijfsleven of de financiële sector. Dit alles doet zij zonder daarbij de eigen belangen uit het oog te verliezen. Sanne is bovendien een ervaren leidinggevende en teamplayer en ook in die rollen ziet de kandidatencommissie haar grote toegevoegde waarde aan de fractie. Sanne is nu interim-directeur van het Wetenschappelijk Bureau.

Biografie

Als twintigjarige student is Sanne in Amsterdam komen wonen, en na vele omzwervingen in bijna alle stadsdelen is ze in Noord neergestreken met haar gezin. Sanne studeerde politicologie aan de VU en haalde haar Master in internationale ontwikkelingsstudies aan de GSS (UvA) na veldonderzoek in Dar es Salaam. Tijdens haar studententijd werd Sanne gekozen als jongerenvertegenwoordiger duurzaamheid bij de VN en liet zij de stem van jongeren horen van Den Haag tot New York over thema’s als klimaat, energie en luchtvervuiling.

Het werkende leven van Sanne staat óók in het teken van het voorkomen van de klimaatcrisis en het bouwen aan oplossingen, onder andere in de energiesector. Bij Greenpeace was zij campagneleider, en later afdelingshoofd en programmadirecteur klimaat en energie. Inmiddels werkt ze sinds 2018 als zelfstandig consultant en interim manager, voor organisaties die handen en voeten geven aan de klimaattransitie. Sanne is gedreven om in Amsterdam het verschil te maken in de gemeenteraad, dichtbij mensen in de stad, om samen een eerlijke en groene toekomst werkelijkheid te maken. Ze is ervaren in het smeden van coalities en zoekt samenwerking met verschillende partijen binnen en buiten de politiek om enthousiasme aan te wakkeren voor de vergaande veranderingen die nodig zijn.