Voordracht Kandidatencommissie

Madhavi Gharbharan is een GroenLinkser die in korte tijd veel indruk heeft gemaakt binnen de partij. Als inwoner van Zuidoost ziet zij wat de effecten van gentrificatie en segregatie doen met een wijk. Zowel online als offline zet ze zich in om dat tegen te gaan en te werken aan echte gelijkwaardigheid. Dit alles doet ze vanuit intersectioneel perspectief met oog voor iedereen. De commissie hoopt dan ook dat Madhavi zich de komende jaren binnen GroenLinks verder blijft ontwikkelen.

Biografie

Madhavi Gharbharan is opgegroeid in Amsterdam Zuidoost en ziet haar hele leven al de pracht van de stad in al haar verschillende delen, de vele authentieke culturen en buitengewone kracht van de mensen. Dit is altijd een bron van inspiratie en motivatie geweest voor Madhavi. Zij erkent de actieve strijd van allen die voor haar kwamen en vindt het belangrijk om dit geluid door te laten echoën. Zij is zich bewust van alle verschillende ongelijkheden in de samenleving, en de verschillende dimensies daarvan. Zij zoekt dan ook graag de verbinding met anderen door communicatief en open te zijn.

Zij deelt de waardes voor een eerlijke, inclusieve en duurzame samenleving. Amsterdam moet op die waardes volgens Madhavi het voortouw trekken. Met haar achtergrond in de marketing, haar focus op onderwijs en haar perspectief vanuit de sociologie, biedt Madhavi vanuit maatschappelijke onderwerpen een intersectionele visie op onze stad. Zij ziet het belang van het plaatsen van problemen in bredere context, het erkennen van structuren, en het belang van samen zoeken naar een duurzame oplossing.