WAAROM IS GROENLINKS JOUW PARTIJ?

Om veel redenen, maar de belangrijkste reden is dat ik na jarenlang slapend lid te zijn geweest ook actief geworden ben in de strijd voor goede opvang voor ongedocumenteerde vluchtelingen. De strijd die mensen moeten leveren om een “normaal” leven te leiden is gigantisch. Ik ben trots op de 500 plekken die er in Amsterdam nu zijn.

HOE ZIET JOUW IDEALE STAD ERUIT?

Een stad met minder grote verschillen tussen stadsdelen, tussen arm en rijk. Een stad waarin mensen elkaar makkelijk ontmoeten, mensen elkaar kennen. Waarin eenzaamheid nauwelijks bestaat. Kinderen niet opgroeien in armoede. Iedereen kan dromen van de toekomst. Een stad voor iedereen, ongeacht papieren.

WAT KAN EN MOET NOG BETER IN AMSTERDAM?

Ik denk dat er in Amsterdam nog teveel mensen, gezinnen en kinderen in armoede leven. Terwijl er tegelijkertijd zoveel rijkdom is. Die ongelijkheid is onbestaanbaar. Concepten als Community Wealth Building - die pleiten voor een lokaal verankerde economie waar geld terugvloeit naar mensen en stadsdelen - zijn de toekomstige manier van hoe wij onze economie moeten inrichten. Daar zijn we nog (lang) niet, maar daar vechten we voor.

WAT IS LEUK OM OVER JOU TE WETEN?

Ik werk ook als hoofd fractiebureau van GroenLinks Amsterdam.