Nieuws van Simion Blom

'Als ik verliefd ben, wil ik niet hoeven nadenken'

Lhbti'ers moeten zich niet laten marginaliseren door anti-homogeweld, schrijft ons raadslid Simion Blom in Het Parool. Laat jezelf zien in de publieke ruimte en durf de norm te bevragen. Lees hier het hele opiniestuk.

Internationale herdenkingsdag Transpersonen

Maandag 20 november sprak ik tijdens de jaarlijkse “Transgender Remembrance Day”. Op deze dag worden wereldwijd alle transpersonen herdacht en geëerd die zijn vermoord vanwege hun genderidentiteit. Het afgelopen jaar waren dat er naar schatting 325. Een buitenproportioneel deel van de moordslachtoffers zijn twintigers, vrouwen van kleur en sekswerker.

Matching 2.0 goed besluit van schoolbesturen

Vrijdag besloot de vereniging van middelbare schoolbesturen (OSVO) over de plaatsingsprocedure voor leerlingen uit groep 8 die naar de middelbare school gaan. Het OSVO kiest voor het zogenaamde matching 2.0, waar zij eerst liet weten terug te willen gaan naar een systeem van loting. Matching 2.0 lijkt sterk op de manier waarop er in 2015 leerlingen werden geplaatst. Bij de nieuwe variant is de procedure verbeterd, waardoor nog meer kinderen op hun voorkeursschool worden geplaatst.

Simion blogt: Amsterdams college geeft niets om economische zelfstandigheid van de vrouw

Geen enkele partij zal ooit toegeven dat zij tegen de emancipatie van de vrouw is. Van links tot rechts buitelen zij over elkaar heen om schande de roepen over bijvoorbeeld de gebrekkige economische zelfstandigheid van de vrouw en het feit dat vrouwen minder verdienen dan mannen voor hetzelfde werk. Maar actie om deze ongelijkheid aan te pakken wordt tegengehouden door de Amsterdamse coalitie van VVD, D66 en SP.