Nieuws van iedereen

De Pride van Justine Kizito Namukisa en Prossy Namuleme

Door de coronacrisis kan de 25e editie van Pride in Amsterdam dit jaar niet doorgaan, dat wil zeggen: niet in de oorspronkelijke vorm. Er wordt een alternatief programma georganiseerd, online en in de open lucht, zodat de LHBTQI+-gemeenschap toch zichtbaar zal zijn in deze belangrijke week van het jaar. Waarom is pride-week zo belangrijk? Raadslid Tirza de Fockert gaat in gesprek met lhbtqi+’ers over wat Pride voor hen betekent. Vandaag deel 3: het stel Justine Kizito Namukisa en Prossy Namuleme.

De Pride van Marten Bos

Deze week staat in het teken van Pride Amsterdam. Raadslid Tirza de Fockert voert gesprekken met mensen uit de LHBTQI+-gemeenschap over wat Pride voor hen betekent. Vandaag deel 2.

De Pride van Jason Bhugwandass

Door de coronacrisis kan de 25e editie van Pride in Amsterdam dit jaar niet doorgaan, dat wil zeggen: niet in de oorspronkelijke vorm. Er wordt een alternatief programma georganiseerd, online en in de open lucht, zodat de LHBTQI+-gemeenschap toch zichtbaar zal zijn in deze belangrijke week van het jaar. Waaróm is pride-week zo belangrijk? Raadslid Tirza de Fockert gaat in gesprek met lhbtqi+’ers over wat Pride voor hen betekent. Vandaag deel 1: met Jason Bhugwandass (22), student Social Work aan de HvA.

Onze sociale en duurzame plannen zijn de komende jaren harder nodig dan ooit

We hebben de afgelopen jaren samen met Amsterdammers gewerkt aan een groene en sociale stad. In onze tussentijdse terugblik kun je lezen wat we met elkaar hebben bereikt. Maar de coronacrisis raakt de stad en haar bewoners hard en heeft de fundamentele fouten in onze economie en maatschappij nog meer blootgelegd. We hebben als GroenLinks eerder laten zien dat we oude patronen kunnen doorbreken. We zetten onze plannen met nieuwe urgentie voort. We hebben onze belangrijkste punten voor de komende tijd voor je op een rijtje gezet.

Groen moet toegankelijker worden voor sport, spel en ontspanning

Vrouw op bankje

In Amsterdam zijn veel bermen, plantsoenen en groenstroken die door hun inrichting of ligging niet toegankelijk zijn voor bewoners. GroenLinks Amsterdam wil dat de gemeente deze plekken in de stad beter inricht door ze bereikbaar te maken en er bankjes, speeltoestellen of sporttoestellen voor alle doelgroepen op te plaatsen.

Dit hebben we de afgelopen twee jaar samen bereikt

Op een zonnige dag in mei 2018 presenteerden we, na succesvolle onderhandelingen met onze coalitiepartners D66, PvdA en SP het coalitieakkoord Een nieuwe lente en een nieuw geluid. Een akkoord vol met ambitieuze groene, linkse en progressieve plannen. Een akkoord vol met ambitieuze groene, linkse en progressieve plannen. Nu, halverwege deze bestuursperiode, leggen we graag verantwoording af aan jullie over wat we bereikt hebben voor de stad, samen met onze coalitiepartners en samen met de Amsterdammers. In deze tussentijdse terugblik kun je lezen wat we voor elkaar hebben gekregen op thema's die wij, en jullie, belangrijk vinden.