Nieuws van iedereen

De NDSM-werf: ruig, rauw en radicaal groen

Ou

Amsterdam gaat de NDSM-werf in Noord de komende jaren ingrijpend vergroenen. Dat heeft het college van B en W op 20 maart besloten. Ook moet op de werf meer ruimte komen voor sportvoorzieningen. Aan de westkant van de NDSM-werf kiest het college er ook voor om meer woningbouw mogelijk te maken ten opzichte van wat er in de huidige plannen mogelijk is. Onze wethouder Marieke van Doorninck vertelt hoe zij dit voor zich ziet.

In deze tijden van corona zien we hoe veerkrachtig onze stad is

Amsterdam canal

Donderdag 19 maart kwamen afgevaardigden van de gemeenteraad samen om de gevolgen van de coronacrisis voor Amsterdam te bespreken. Onze fractievoorzitter Femke Roosma en raadslid Jenneke van Pijpen (woordvoerder zorg) waren namens GroenLinks Amsterdam aanwezig, om vragen te stellen aan het college en de zorgen van Amsterdammers over te brengen. Voorafgaand aan het debat had Femke Roosma haar gedachten over de huidige situatie op papier gezet. Haar observatie: het is een tijd van angst en zorgen, maar ook een tijd waarin solidariteit herleeft, op allerlei plekken in de samenleving. Hieronder lees je de tekst zoals ze die tijdens de commissievergadering heeft uitgesproken.