Nieuws over Femke Roosma

We maken een vuist voor een kernwapenvrije wereld

GroenLinks, SP en BIJ1, de PvdA, Partij voor de Dieren en DENK roepen het college op om druk uit te oefenen op de Nederlandse regering om het VN-kernwapenverdrag te ondertekenen en te ratificeren. Deze partijen hebben een ruime meerderheid in de Amsterdamse gemeenteraad.

‘Het is tijd voor een Amsterdamse Green New Deal’

Grijp de honderden miljoenen die Amsterdam investeert in duurzaamheid aan om banen te creëren voor Amsterdammers. Dat zegt Femke Roosma vandaag tijdens de Algemene Beschouwingen. De GroenLinks-fractievoorzitter pleit voor een Amsterdamse ‘Green New Deal’.

Amsterdam investeert in werk, zorg en de stad

Amsterdam steekt 20 miljoen euro in het aan het werk helpen van Amsterdammers die graag een baan willen. Ook gaat er bijna 100 miljoen euro extra naar zorg en jeugdzorg. Dat is nodig om de bezuinigingen van het kabinet Rutte III op te vangen. Er gaat 289 miljoen naar achterstallig onderhoud van kades, bruggen en groen.

Wij werken stap voor stap aan een groener en socialer Amsterdam

Het college van burgemeester en wethouders heeft haar begroting gepresenteerd en komt met grote plannen. We stemmen met veel liefde voor. Maar we hebben ook nog wat eigen accenten. Want er is veel te doen om de stad socialer en groener te maken. Deze tekst sprak ik vandaag uit in de gemeenteraad, tijdens de tweede termijn van de begrotingsbehandeling.