Nieuws over Femke Roosma

Wij werken stap voor stap aan een groener en socialer Amsterdam

Het college van burgemeester en wethouders heeft haar begroting gepresenteerd en komt met grote plannen. We stemmen met veel liefde voor. Maar we hebben ook nog wat eigen accenten. Want er is veel te doen om de stad socialer en groener te maken. Deze tekst sprak ik vandaag uit in de gemeenteraad, tijdens de tweede termijn van de begrotingsbehandeling.

Radicaal, Pragmatisch en Fearless: leren van Barcelona

Vier weken geleden presenteerden we op een zonnige meidag in het Van Eesteren Paviljoen ons coalitieakkoord. Een nieuwe lente en een nieuw geluid. Het resultaat van een politiek project waarin we jaren investeerden en dat voortkomt uit de scherpe ideeën en de kracht van maatschappelijke bewegingen. En tegelijkertijd een belofte: een nieuw geluid.

GroenLinks Amsterdam: "Maak van ongelijkheid in gezondheid een topprioriteit"

GroenLinks Amsterdam maakt van het bestrijden van ongelijkheid in gezondheid een topprioriteit. Lageropgeleiden leven 19 jaar minder lang in gezondheid dan hogeropgeleiden. Bovendien worden gezondheidsverschillen niet kleiner, maar steeds groter. Met een initiatiefvoorstel wil de partij nu de strijd tegen ongelijkheid in gezondheid opvoeren. Raadslid Femke Roosma: “Deze groeiende ongelijkheid is onacceptabel en we moeten alles op alles zetten om het te bestrijden. Je opleidingsniveau zou niks te maken mogen hebben met hoe lang je gezond kan leven.”