19. Erwin Bromlewe

Kandidaat-raadslid

"Ik wil veiligheid met waarborging van privacy, leefbaarheid en menselijkheid, zorg met oog voor de menselijke maat en zo min mogelijk bureaucratie, een schoon en groen Amsterdam waar leefbaarheid en bereikbaarheid hand in hand gaan en een zo divers mogelijke, inspirerende, mooie en gezellige stad."

• 35 jaar
  • Docent en onderzoeker hoger onderwijs

Amsterdam kan zelf bepalen wat voor stad het wil zijn! De gemeente heeft veel vrijheid om zorg- en welzijnsbeleid in te richten, dus wij bepalen hoe we dementerende ouderen en mensen in armoede ondersteunen. Het is stuitend dat wij ervoor kiezen voedselbanken te laten bestaan of ouderen pas zorg verlenen als ze overlast veroorzaken.

Amsterdam kan ook kiezen hoe we de stad beleven. Toch verdringen fietsers, scooters en auto’s elkaar, ademen we veel uitlaatgassen in en zien we overal schreeuwerige reclames. Dat is slecht voor de leefbaarheid en ik wil dat veranderen.

Zoals ik ook wil dat Amsterdam toegankelijk blijft voor iedereen, en niet alleen voor mensen met veel geld. Juist de diversiteit in Amsterdam maakt haar voor mij de inspirerende, vrije, lieve en mooie stad die het is.

Ik wil ervoor vechten om dat te behouden en te laten groeien. Daarom kandideer ik mij als raadslid.