1. Rutger Groot Wassink

Lijsttrekker

Idealistisch, betrokken en daadkrachtig. Dat is Rutger Groot Wassink. Hij zet zich in voor een eerlijk, groen en vrij Amsterdam.

Wie is Rutger?

• Fractievoorzitter en beleidsadviseur Woonbond
  • 43 jaar

Sinds 2014 is Rutger fractievoorzitter van GroenLinks in de gemeenteraad van Amsterdam. Daarvoor was hij actief in de stadsdeelpolitiek (Westerpark, West) en werkzaam bij de FNV. In de raad werkt hij hard aan het tegengaan van ongelijkheid en bijvoorbeeld het bijstandsbeleid socialer te maken. Ook heeft hij voorstellen gedaan voor goede opvang voor vluchtelingen en ongedocumenteerden. Daarnaast zet hij zich in voor behoud van de rafelranden in de stad en voor democratische vernieuwing. Rutger zit in de raadscommissies Algemene Zaken (AZ) en Werk en Economie (WE).

Waar komt Rutger vandaan?

Rutger is geboren en opgegroeid in Doetinchem. Na een wat gecompliceerde middelbare schooltijd studeerde hij geschiedenis aan de Rijksuniversiteit Utrecht. Daarna verhuisde hij al snel naar Amsterdam. Nu woont hij met zijn vriendin en twee kinderen in de Staatsliedenbuurt.

Lees hier de inleiding die Rutger schreef bij het verkiezingsprogramma.