Op dit moment heeft GroenLinks Amsterdam tien werkgroepen, waar ongeveer honderd leden actief zijn. De werkgroepen richten zich op verschillende thema’s, variëren in grootte, organisatie en soorten activiteiten. Voor de meeste werkgroepen geldt dat zij actief contact hebben met het gemeenteraadslid dat het desbetreffende onderwerp in zijn of haar portefeuille heeft. De werkgroepen vervullen over het algemeen (een combinatie van) een ondersteunende/agendavolgende rol richting de raadsfractie en daarnaast een meer zelfstandige agenda stellende rol. Ook worden er vanuit de werkgroepen evenementen als politieke cafés of inhoudelijke excursies opgezet.

De functie

Als coördinator van de werkgroepen ben je degene die namens het bestuur van GroenLinks Amsterdam zorgt dat de werkgroepen goed kunnen functioneren. Je helpt voorzitters van de werkgroepen met het activeren van werkgroepleden en denkt mee over activiteiten. Daarnaast ben je het aanspreekpunt voor GroenLinks-leden die inhoudelijk actief willen worden, presenteer je bij bijeenkomsten voor nieuwe leden en versterk je het contact met stadsdelen.  Als coördinator werk je nauw samen met het bestuurslid Debat en Programma, bijvoorbeeld bij het instellen van nieuwe werkgroepen en aanstellen van voorzitters.

Wat vragen wij?

• Je bent 8-12 uur per maand beschikbaar
  • Een ondernemend organisatietalent met een flexibele en positieve instelling
  • Kennis van de afdeling