Commissies ter voorbereiding op de gemeenteraadsverkiezingen

In de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018 heeft de federatie GroenLinks Amsterdam een aantal commissies ingesteld. Op deze pagina vind je de taken van de commissies en hun samenstelling.

Kandidatencommissie

De kandidatencommissie is verantwoordelijk voor de procedure rondom de kandidaatstelling voor gemeenteraadsleden voor de periode 2018-2022. De commissie voert gesprekken met de kandidaten en doet een voordracht met een lijstvolgorde aan de Algemene Ledenvergadering. Het zijn de leden die op de ALV de defintieve kandidatenlijst vaststellen. Daarnaast controleert de kandidatencommissie de aanmeldingen voor het lijsttrekkersschap. Bij meedere geschikte kandidaten wordt de lijsttrekker per referendum gekozen. De kandidatencommissie is te bereiken via kandidatencommissie@groenlinksamsterdam.nl en bestaat uit:

• Patricia Seitzinger (voorzitter)
  • Marten Bos
  • Hugo Keuzenkamp
  • Irene Kingma
  • Amy Koopmanschap
  • Tys de Ruijter
  • Avni Turgut
  • Fenna Ulichki
  • Urwin Vyent

Programmacommissie